Stiri
Compania anului in Ungaria: UNIX AUTO Kft.

Comerciantul inovator
Literalmente o companie care a pornit din garaj, liderul pe piata pieselor auto din Ungaria, Unix Auto Kft. anul acesta a ajuns deja la o cifra de afaceri de 740 milioane de lei. Reactia lor la cresterea vanzarilor a fost o noua etapa de dezvoltare, care a avut ca si rezultat dublarea cotei de piata. Desi activeaza in comert, inovatia este pe ordinea de zi in viata companiei.

Am fost cumva in situatia totul sau nimic - asa caracterizeaza domnul Zombori Antal asociatul unic si administratorul companiei, decizia majora de a se extinde in toiul crizei financiare, contrar concurentilor care toti au incercat sa reduca cheltuielile. La doar un an dupa izbucnirea crizei economice, in 2009 compania a inceput constructia centrului logistic costul acestuia fiind 30 milioane de lei. Dar extinderea companiei nu s-a oprit aici. Au marit considerabil flota de autovehicule, iar multumita acestei mariri au putut intensifica livrarile din depozitul initial care era deja mult prea neincapator, precum si din filialele din ce in ce mai numeroase.

Timpul a confirmat aceasta investitie. Proprietarii de autovehicule din Ungaria au avut trei reactii majore pe timpul crizei economice, dintre care doua in favoarea si doar una in defavoarea companiei. Desi populatia nu a circulat atat de mult cu masinile, intervalul de schimb al autovehiculelor s-a extins, astfel vizitele la service s-au intensificat. Oamenii incercand sa faca economii si pe partea de service, in locul service-urilor de marca scumpe au ales service-urile independente si mai ieftine. Si anume service-urile pentru care compania Unix este furnizorul principal.

Astfel a fost posibila cresterea incasarilor si in toiul crizei economice iar dupa criza urmand o crestere exponentiala. In anul 2008 compania a avut o cifra de afaceri de sub 150 milioane de lei, iar anul trecut au depasit 740 milioane de lei, iar profitul operational al companiei in 2015 fiind de 60 de milioane de lei. In acest timp compania a devenit lider de piata din Ungaria, cota de piata de 20% inregistrata cu 7-8 ani in urma ajungand acum la 40%.

Nu a fost prima oara cand Unix a reusit sa ademeneasca clienti in masa de la concurenta. Compania infiintata la inceputul anilor 90, care folosea un garaj pe post de depozit, a avut o crestere rapida inca de la inceput. In acel moment s-a constatat ca piata prezinta o cerere importanta pentru piesele motoarelor in patru timpi Wartburg si Trabant, in timp ce foarte putini reuseau sa si furnizeze aceste piese. Insa domnul Zombori Antal a reusit sa profite de faptul ca parintii lui traiau in Germania, si a reusit sa incheie un acord cu niste producatori germani. Dupa aceasta etapa si-a dezvoltat portofoliul de furnizori din strainatate, cu companii care furnizau piese pentru marci de autovehicule din vest, dar care erau deja consacrate pe piata din Ungaria.

Marea inovatie care a reprezentat avantajul considerabil fata de concurenta, a fost catalogul electronic, fiind prima companie din comertul pieselor auto care a introdus pe piata din Ungaria acest sistem. Chiar si inainte de utilizarea internetului in masa, in anul 1994. Sistemul nu era bazat pe internet, ci era o solutie care folosea modeme telefonice, dar si asa era un avantaj considerabil, deoarece partenerii cunoscatori nu agreau rasfoirea cataloagelor listate, apoi contactarea personalului din call-center.

De fapt acesta este inovatia care reprezinta baza cresterilor de la sfarsitul anilor 90, inceputul anilor 2000, atunci cand compania pe baza cerintelor pietei, inaugura o serie de filiale noi care erau mai aproape de clientii finali. In prima faza se extindeau doar in Ungaria, din anul 1999 in Romania, iar din 2012 in Slovacia. In momentul de fata Unix are peste 80 de filiale in Ungaria, in Romani a depasit cifra 40, iar in Slovacia are 5 filiale.

Inovatia reprezinta un atu important in viata companiei - desi Unix este o companie cu activitatea in comert - de cativa ani a infiintat departamentul de cercetare-dezvoltare. In sediul din sectorul XIII din Budapesta, acestia lucreaza la dezvoltarea unui sistem logistic complet automatizat care ajuta si mai mult in gestionarea stocului, dar ajuta si la optimizarea prelucrarii comenzilor, ceea ce poate fi implementat deja de anul viitor in centrul logistic.

Printre altele si acesta poate contribui la perspectiva de dezvoltare in cele trei tari, care inca mai au potential. Dupa cele afirmate de domnul Zombori Antal: „Cota de piata de 40% reprezinta faptul ca 2 din 3 piese comercializate pe piata din Ungaria sunt de la alta companie; obiectivul nostru este ca noi sa comercializam si aceste piese”. Asociatul unic al companiei vede viitorul Unix tot ca si o companie de familie, si nu cauta nici o portita de iesire; dorinta lui fiind ca intr-o zi copii lui sa preia compania.

JANDÓ ZOLTÁN


Sursă: FIGYELŐ MAGAZINE (2016. NOVEMBER)


Facebook
UNIX Auto SRL. va informeaza ca vizualizarea si navigarea pe paginile web ale companiei In declaratie juridica inseamna acceptarea celor prezentate. Operator de date cu caracter personal: 33009
Copyright 2019 © Toate drepturile rezervate| 400632 Cluj-Napoca, Strada Fabricii nr. 118.| (+40) 264 501 899 | info@unixauto.ro| Regulament protectia datelor| Hartă pagină web